Fint väder

Idag är det fint väder ute. Sol och lite lagom kallt. Tyvärr ingen snö än.
Det blir en promenad ner till stan för att se om julmarknaden är i full gång den här söndagen. Förra söndagen öste regnet ner och då var det tydligen inga som ville vara på torget så det fanns inget att titta på enligt Oskar och Axel som var där.
De har en jättemysig krubba med stora träfigurer och även levande djur som man kan titta på. Hoppas bara att de är där i år med.

Annars idag så packas det för fullt. Takboxen sitter där den ska. Det har inhandlats diverse saker från affären som vi ska ha med oss hem. Tvättmaskinen och tumlaren går för fullt. Pluggandet är klart innan nästa uppgift kommer om 1 vecka. Massa skidor på TV. Sedan är det det vanliga plocket också.

Nu längtar vi hem till Sverige och lite snö. Lars har redan lovat Leia att hon ska få grilla i skogen några gånger när vi kommer hem och sedan har mormor och morfar lovat att Leia ska få åka skoter eller 4-hjuling beroende på väder och vind. Jag tror hon har mycket att se framemot när vi kommer till Sverige.

Just nu så lyssnar jag på kommentatorerna och skrattar gott. Tänk att Lise Ringen kan låta som "fiseringen", eller är det för att jag är lite seg och trött som jag hör detta roliga namn hela tiden. Stackars norskan om det är fler än jag som gör det :)

Hejsvejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0