Kompis....?

Trodde jag skulle drunkna i badet idag när en tjej började prata engelska med mig och inte gav sig. Gissa om jag blev glatt överraskad. Så jag tvingade på henne min mailadress och nu väntar jag på att hon ska höra av sig. Det är som sagt svårt att få vänner här i Pardubice då de flesta inte vill prata engelska med oss. Så nu hoppas jag på det bästa. Annars har jag såklart mina svenska kompisar här i Pardubice, de vet jag att jag alltid kan prata med :)
Men det vore kul med någon tjeckiskpolare att prata lite engelska med och lära sig lite om språket och landet.

I morgon kommer världens bästa mamma, pappa, syster och Perra hit. Vi längtar så efter dem trots att vi nyss såg dem hemma i Sverige. Men det ska bli kul att visa dem runt här, eller rättare sagt Perra för han är den enda som inte har besökt oss än. Pappa och syrran har varit här 1 gång medans mamma har hunnit med 4 gånger. VI GILLAR BESÖK! och snart kommer kanske några andra som är mycket efterlängtade. Den ena av dem såg vi i Göteborg dagen då vi körde ombord på färjan mot Kiel och vårt nya land. Får lägga in en bild på dem här när de har varit här.

KRAM 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0