Förskola

Nu har vi funnit en förskola där våra barn skulle kunna gå. Det blir ju toppen.
Det enda jag inte gillar är att det är tillåtet att "slå" barn samt att de ger dem sötsaker som om det vore frukt. Men det är väl bara att prata med dem att det tillåter vi inte. Gör de inte som jag vill så kommer inte Leia att gå där.
Det är ju kul att vara på den andra sidan vad gäller förskola. Förut har jag ju varit personal och just nu är jag bara förälder. Jag har ju alltid vetat hur viktigt det är att känna trygghet både för barn och föräldrar men nu VET jag hur viktigt det är och hur det känns ;)
Har jag lite ångest över att lämna bort Leia några timmar, JEPP!

På med kläderna och ut i det fina vädret för en promenad till förskolan och kolla läget.
Leia ligger redan ute i vagnen och sover.
Det är 8 grader i skuggan just nu så jag tror att dagen kommer bli rätt så bra. Känn er inte bittra ni som bor i Sverige, vi hade snö i vintras fast det försvann i januari :)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0