Första fläskläppen

Idag har lilla damen fått sin första fläskläpp. Hon hade kul innan men inte sedan.....konstigt.

Idag har vi varit hos barnläkaren och där var allt bra. Leia skiner som en sol och lyckades till och med charma damen som väger och mäter. Fast jag fick skäll för att L:s strumpor satt för hårt och hon tyckte att jag skulle sprätta upp dem. OK sa jag. Bäst att hålla med, men jag tänker inte sprätta upp dem för det går inte. Jag kommer bara hasa ner dem, så det så. Jag frågade barnläkaren om hon visste vad vasaloppet är och då svarade hon att det har hon inte hunnit åkt denna vecka. Jag tror inte att hon fattade vad jag menade men vi kom ialla fall fram till att vi båda gillar att åka skidor både slalom och längd. Hon hade tre hundar också, så nu vet ni det :)
Varje gång vi är där tjatar hon om D-droppar och jag förklarar att Leia får det hemma, men det är bättre att hon säger det en gång för mycket än att hon inte säger det alls.

Resten av veckan ser ut så här
1. handla mat
2. laga mat
3. tvätta
4. packa
5. köpa vagn
6. mental förberedelse för 7 timmar i bilen.....
7. ladda in massa film i bilen
8. städa såklart
9. dra med familjen i bilen och åka mot Bad Gestein
och såklart massa andra saker också.

På lördag morgon drar vi iväg och jag hoppas att jag ska klara av bilresan. I vår familj är det inte den lilla som blir rastlös utan det är den mellersta, det vill säga jag, mamman i familjen. Så ska det väl inte vara, men jag ska vara väl förberedd denna gången. Massa gott att snaska på och massa bra film att titta på och sedan så ska jag se till att jag får köra så mycket som möjligt för då går tiden rätt så fort. Ser det som träning inför att vi ska åka bil hem till Sverige i sommar......hur nu det ska gå! TV och film kanske blir min räddning......

Hm, klockan är 16.13 och lilla damen ska egentligen äta. Vad gör hon då undrar ni? HON SOVER I VAGNEN OCH JAG VÅGAR INTE VÄCKA HENNE.........är lite rädd för henne faktiskt. Hon är så glad hela tiden att det smittar av sig :)

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0