Vasaloppet

I vanlig ordning är jag uppe och tittar på Vasaloppet.
Denna gång hejjar jag på vår Harri.
http://www.resultat.vasaloppet.se/vasa/history?vasaId=V00014A25A

Ska bli spännande att se om man kan retas när han kommer hem eller om jag bara får gratulera och hålla tyst.....

Helgen har gått i skidornas tecken och dagen kommer avslutas med Solsidan. En helt perfekt söndag med andra ord.

Till påsk när vi kommer hem vore det kul om det fanns lite snö kvar på Sagosätra så Leia kan få åka lite skidpulka. Har ni inte varit och åkt skidor där så måste ni göra det.
 http://www.skidspar.se/varmland/eda/sagosatra


Som sagt helgen har gått i skidornas tecken och det har faktiskt varit kul att det har gått bra för Norge. Men jag tycker inte att det är kul med Petter Northug. Han har en attityd som jag inte tycker hör sporten till. Visst att man kan ha show för publiken men jag tycker inte att man ska göra narr av de andra åkarna. Han är ju en jättebra åkare men behöver inte hålla på med det andra han gör. Håller med Jonas Karlsson i Vinterstudion om att han är en liten gris, tyckte det var roligt sagt :)
Vinner inte Sverige vill jag gärna att Norge vinner samtidigt som vi måste slå dom.....lite kluvet det där.

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0