Godis är bra för lederna....

Det låter som en motivering som jag och min syster skulle kunna komma på. Fast nu är det inte vi som har sagt detta.
När vi var i Cesky Krumlov förra helgen hade vi med oss en tjeckisk familj. Deras son på 4 år käkade mycket goda saker hela tiden kändes det som, vilket inte är ovanligt här i Tjeckien. Men det roliga var att mamman förklarade för mig att godiset var bra för lederna. Min första tanke var "Ha, va rolig hon är". Men sedan såg jag på henne att hon menade allvar. OK.  Jag såg även på Monica som satt mittemot mig hur hon funderade och undrade om hon är allvarlig eller inte.
Men barnen här äter mycket bröd, godis och dricker juicer. Ser du ett barn här så har de oftast något i handen att smaska på.

Men när jag blir riktigt godissugen ska jag använda mig att mina kunskaper från Tjeckien. GODIS ÄR BRA FÖR LEDERNA! Det kanske är så vad vet jag?

I eftermiddags var vi iväg och köpte parasoll till altanen. Eftersom jag drog ner alla "vinrankor" i höstas så växer det liksom lite dåligt i taken på altanen. Det blir rätt så varmt och ljust när solen ligger på hela dagen. Vad har jag lärt mig av detta? Att jag inte ska rensa så himlans mycket hela tiden.....men nu har vi köpt ett rektangulart parasoll så det löser sig nog ändå :)

Nu ska här ätas jordgubbar och grädde. Yes, jag har fått grädde skickat till mig som jag kan äta. Det är inte allt som finns i matväg som jag skulle behöva äta men jag får försöka få i mig rätt saker ialla fall. Har ju fortfarande lite quorn efter den första leveransen, tror inte att jag behöver ha mer av den varan detta året.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0