Äntligen besök och håriga muttor.....hm

Imorgon kommer Zuzana och Stela hit och ska leka en stund. Storasyter Emma är på förskolan så henne får vi inte se imorgon. Zuzana är den tjeckiska tjej som jag träffade på simmet för längesedan. Men nu äntligen ska det bli av att hon kommer och hälsar på. Kul att kunna fråga ut någon om hur det fungerar här i Tjeckien med ALLT. Undrar om hon kommer tillbaka efter morgondagens besök...???

Det är alltid kul att tvätta fönster här i Tjeckien, det blir svart som bara den på trasan och i vattnet. Det måste vara den rena luften som gör det, för så sällan tvättar jag faktiskt inte fönstren. Så mamma, jag använder inte mirakelmedlet eller mirakel-fönsterputsaren från Alleskönner. Men det är hur bra som helst det medlet. Köp deras saker om ni vill ha ett rent hem.



Jag behöver inte tänka på att raka mig innan nästa sim med Leia för gisses vilka håriga människor det var i plurret före oss idag. Håret under armarna det har jag inget emot, även om det gick att göra många flätor av det. Men det där håret mellan benen det har jag liksom ingen lust att se. Det såg ut som att det var någon som hade stoppat en peruk mellan benen för det stack ut lite var stans och det var inte lite heller. Dessutom var det TVÅ bruttor som såg ut på det viset. Och så ska man låta bli att titta, tror ni det var lätt eller. Jag kände hur jag fastnade med blicken för jag trodde inte mina ögon och sedan skulle jag försöka hålla mig för skratt för det såg verkligen ut som ett roligt skämt först. Jag är glad att det inte var i Sverige och att Leia hade ett bra och utvecklat tal för då tror jag att Leia och jag hade fått gått utan att simma.

Nu på kvällen har vi kört en av bilarna (jobbilarna) till verkstaden för att det ska bli däckbyte i morgon. Vår bil kommer även den att få sig nya däck inför vinter. Lars och gänget har mysdag i morgon. De börjar dagen med däckbyte för att sedan käka lunch. Såklart ska de jobba samtidigt. Vem vet, det kanske rentutav blir effektivt under dagen. Nej, skämt och sido så vet jag inte riktigt vad de ska göra under dagen mer än att byta däck och luncha, men det var något med jobbet iallafall.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0