Äntligen

Idag under sena förmiddagen kom information om den första uppgiften i kursen jag ska läsa. Det kan jag kalla äntligen, bara 2 dagar försent enligt mig. Typiskt är ju att det ska lämnas in under helgen när vi har besök så det blir till att plugga järnet innan gästerna kommer och lämna det i god tid innan sista dagen istället. Det är ju inte fel det heller.


Idag var jag, Leia, Zuzana och Stela på det nya leklandet här i stan. Vi var visst där i 3 timmar och jag tror att Leia hade kunnat vara där 3 timmar till. Det var hur bra som helst och det fanns lagom med saker att göra och det var inte mycket barn vilket gjorde ljudnivån uthärdlig. Tyvärr var den lilla kameran med i Lars rygga så det blev inga kort idag. Min mobil kan jag ju inte ta kort med efter att en viss liten dam varit där och gjort något, det är liksom bara svart i rutan.....hm

Sedan visade Zuzana mig ett matställe där de säljer mycket Bio-mat.  DE HADE TOFUGLASS DÄR så gissa om jag var överlycklig. Även en hel del annat som inte innehåller kött eller mjölk fanns där. Så det får bli en tur dit imorgon och köpa lite saker. De har även en restaurang där de tydligen bara serverar vegetariskt, kan ju inte bli bättre för min del.

Vi hann även med en tur till Hradec Kralove för köp av babylift och ett nackstöd åt Leia. Så slipper hon förhoppningsvis hänga med huvudet när hon somnar i bilen. Kan ju vara extra bra att ha när vi ska slita upp henne vid 4 tiden dagen då vi kör mot Sverige. Det blir ju några timmar i bilen den dagen.

Nu sallad och TV för resten av kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0