Besöket skämdes inte.....

Nej, det gjorde de verkligen inte. De gjorde en riktig tjeck och de gjorde mig stolt. Synd bara att det inte var någon annan som fick uppleva det, det var en vacker syn. Kameran den hade Lars och Jimmy så det blev tyvärr ingen bild men jag tror inte att de inblandade blir ledsna för det. Snarare glada kanske. Om ni undrar vad fasen de gjorde så får ni fråga, det kan vara värt det ;)


Två sötisar i badet


Leia var glad att hon fick gå lite på PetrinKullen i Prag med Maja

Vi hade hur kul som helst och trots att det var en kort tid de var här så gick dagarns långsamt på ett mycket positivt sätt. Men det är klart, åker man in till Prag på morgonen och sätter sig på tåget tillbaka till Pardubice vid 23 tiden då blir dagarna långa och härliga. Sista restaurange vi var på där satt vi ganska länge kunde vi tillslut konstatera. Vi var lite slitna när vi kom hem och Leia blev inte glad det första när hon vaknade upp på tåget och inte kunde sova vidare. Hennes dumma mamma tänkte vara snäll och lägga ner henne på sätet så att hon kunde sova gott men det gick inte. Det blev tårar en liten stund men sedan var det glada miner igen. Billie hon var mest glad hela tiden på tåget men drogs med lite i Leias klagosång.
Leia var så söt mot Billie och ville kolla henne när hon sov och satt även och läste för henne och lekte med henne. Det känns ju bra tycker vi inför framtiden :) Fast det är klart, Billie kom och gick men den andra inkräktaren som väntas den kommer men drar liksom aldrig så det kan säkerligen bli andra bullar med den saken.....är det då man skaffar en Nanny eller kräver att någon förälder flyttar ner???

I morgon fredag är en bra dag för då kan jag få möjlighet att sova lite på morgonen. OK, jag kan inte klaga eftersom vi gick upp 9.30 idag men sover man inte gott på nätterna så är även den tiden jobbig vill jag lova. Lars och de andra gröna gubbarna här ska ha "Whiskeyprovning" med några gubbar. En av dem har du träffat mamma, det var han som såg så trevlig ut tyckte du, eller var det stilig....hm. Hur som så blir det planering på hemmaplan för dem och sedan en sen kväll/natt med "jobb".

Annars på dagarna undviker jag garaget. OK, jag springer väl visserligen inte där så ofta annars heller. Men just nu är det lite väl lockande att dra ut dit. Alla mina advenstlådor är där och det är några stycken. Jag vill ju bara pynta och pynta lite advent men Lars motar mig och säger att det får vänta tills söndag. Det är ju den rätta dagen och det är ju då som jag alltid annars har fixat för advent. Men eftersom vi inte kan njuta så mycket av vår egen jul i år då vi åker hem till Sverige så är det svårt att vänta.
Jag har ialla fall köpt mig ett toalettljus med åpple och kanel doft som står i vardagsrummet. Halleluja för toaljus när jag inte har tagit mig till affären som säljer Yankee Candle som jag egentligen är ute efter. 

Nu ska jag ladda inför Jul på Liseberg

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0