Stora sängen

I går morse när jag tog upp Leia ur sängen talade hon om att hon hade "bajat" och pekade även på en liten kladd på sängen. Det var bara att riva bort allt och tvätta. Sedan glömmer ju jag alltid bort att jag har tömt sängen/sängarna så det resulterar alltid i en sen bäddning. Men igår tyckte Lars att det inte gör något för hon kan ju sova i sin stora säng. Och gissa om hon sov. Inte ett ljud på hela natten. Kanske kan bero på att hon var rejält trött efter att Axel varit här på besök och lekt och kom i säng lite senare än vanligt.
I morse hörde jag små tassande steg i hallen uppe och gick ut från vårt sovrum för att kolla läget. I hallen, kl 7.15, stod en glad Leia med nappen i munnen, snutten och katten på armen och 2 st TV-dosor och var påväg in mot badrummet och bakom skötbordet där hon har sin lilla gömma.
Inte orkade jag dra igång dagen direkt utan vi la oss i min säng och tittade på Joel Bitar och Ika i rutan. Leia satt som ett ljus i lite mer än en halvtimme innan hon gick ner från sängen. Då var det bara för mig att också stiga upp och ner och göra välling och sedan var dagen igång.

Försökte göra repris på förra kvällens nattning i stora sängen ikväll, men det gick inte lika bra. Hörde en liten duns och gråt och uppe vid sängen stod Leia och höll i sin katt i mörkret och var ledsen. Då fick hon sova i sin lilla säng och där sover hon gott än. Synd att det inte blir sovmorgon i morgon eftersom vi ska på simskolan i ottan.....men det är det faktiskt värt för det är så kul.

Nu kom Lars hem från hockeyn så det är nog bäst att vara lite social när han äntligen är hemma :)

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0