Älgjakt pågår

Därför har vi inte tid med så mycket annat. Jag och Leia var och hälsade på pappa och morfar vid slaktboden och kollade in skörden för dagen. Det blev 2 älgar igår. Helt OK. Leia klappade på älghuvudet och tittade när de hängande älgarna slaktades och sågades i. Det var tyligen spännande för vi kunde inte gå därifrån förrän dörrarna stängdes för dagen. Det lät woowooow och vovovovov och mmuuuuu. Wow var åt sågandet, vov var åt vovvarna och mu var åt älgarnas huvuden som låg på marken. Det enda som var läskigt var gubbarna....hm....värmländska gubbar är väl inte läskiga.?!?!?

Annars är Leia rätt så sysselsatt och även jag. Lådor och skåp ska tömmas och spridas ut i hela nervåningen. Katterna ska lekas med och trappen ska det tydligen gås i och inte krypa. Funderar på att stjäla ett koppel uppe i slaktboden senare idag och fixa en löplina här inne. Inte så dumt tror jag.

Ja, just det. Lilla damen går ju för fullt. Men inte i gummistövlarna när vi är ute....då ska det bäras eller åkas vagn.

Köpte även ett par vinterskor till damen på centret för 700 spänn. Är folk dumma eller som gör det. Jag känner mig jättedum. Ungen är ju för fasen knappt lite över året och hon ska tydligen ha vinterskor för 700 spänn. Men de var tydligen så stabila och bra så det fanns liksom inget bättre. Men varför kan man då inte köra dem i ett värmeskåp???? Jag lät Lars dra kortet och så drog jag fort för att glömma bort summan. De där skorna som kommer se helt oanvända ut ska jag sätta i vintrinskåpet tillsammans med den finaste skålen jag har. De är ju vattentäta så jag skulle visserligen kunna använda dem som vaser senare. Ja ja, nog om denna skamlösa shopping.

Upp till slaktboa och kolla dagens skörd, ett skott hörde vi när vi var ute på förmiddagen. Antingen en som var himla pricksäker eller så var det ett "grenskott" och jägaren gav liksom upp.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0