Bilkörning i Tjeckien....hm

Det är inte att leka med.
I förrgår bromsade jag in för att släppa förbi en mamma med 2 barn som skulle gå över övergångsstället. Då helt plötsligt bilen bakom mig tutar som en galning och kör om mig. Snacka om att det var tur att mamman och barnen inte hade hunnit långt på sin promenad över vägen. Bra fart hade bilen dessutom. Synd bara att jag inte hann i kapp bilen för då jäklar...

Igår blev jag omkörd när jag skulle svänga vänster i en korsning. Bilen bakom mig tutade i vanlig ordning och blåste om mig på vänster sida över helsträckad "refug" (vet inte vad man kallar det där markerade i vägen som ser ut som en refug men som inte är upphöjd...).

Så en sammanfattning av att köra bil, cykla eller gå i Tjeckiens biltrafik är att ha alltid ögon i nacken och andra ställen där det kan vara bra att ha. Det gäller att hela tiden vara helt uppmärksam oavsett vart man befinner sig. På cykelbanan, gångbanan eller bilvägen.

Ja ja, i morgon ska jag och Leia en snabbis till mataffären på förmiddagen sedan blir det ingen mer bilkörning här förrän vi kommer tillbaka från Sverige. Vi tar bussen och tåget till flygplatsen i Prag. Kul ska det bli att dra en vagn, 2 stora resväskor, skötväska och 2 handbagage. Dessutom är det riktigt varmt här så det blir nog till att ta på sig linne och kortbyxor på morgonen. Vi ses kanske i Sverige. Det är bara att höra av er om ni vill träffas. Vi befinner oss i Remjäng så droppa in vettja.

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0