Leias förskola

Här är Leias förskola där hon ska börja i januari.
Daisyclub.cz


http://translate.google.se/translate?hl=sv&sl=cs&u=http://daisyclub.cz/&ei=vD6kTsefOIaC4gSA1Z3VBA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CCEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Ddaisyclub.cz%26hl%3Dsv%26biw%3D1311%26bih%3D627%26prmd%3Dimvns



Ett helt vanligt hus bland alla andra hus 10 minuters promenad hemifrån. Helt perfekt tycker jag och jag tror även att Leia kommer att stortrivas. Hon har ju sina två prinsar där också plus cirka 4 barn till. Förskolan är till för barn som inte har fyllt 3 år än. Här i Tjeckien får barn inte börja förskolan förrän vid 3 års ålder så dår finns denna för några få barn....?
De flesta tjeckiska mammor är hemma tills deras barn har fyllt 3 år och skaffar då oftast ett barn till så att de kan/måste gå hemma i 6 (?) år. Då går de verkligen hemma och jobbar inget, några verkar ströjobba men det är inte mycket. Själv skulle jag nog få spel tror jag. Det är ju hur underbart som helst att vara hemma fast det skulle jag inte fixa i 6 år tror jag. 
Jag har pratat med en tjeckisk tjej som går hemma för 4 året i rad och hon säger att hon saknar att prata med vuxna och att det verkligen börjar bli långtråkigt att gå hemma. Jag ska försöka få tag i henne under veckan och höra om hon och den mista lilla tjejen Stela vill komma och leka med mig och Leia.

Innan vi kom fram till förskolan så tog vi en härlig promenad i skogen. Leia njöt i vagnen men njöt inte av att få gå själv. Det blev lite bättre när hon fick hålla mig i handen iställer för sin pappa. Men det var inte med torra ögat. Har hon blivit ett asfaltsbarn???!!!Hm...eller är hon helt enkelt bara lat eller väldigt mamma-sjuk. Det är troligt att det är det sista för pappa duger i nödfall är hemma och hon ska nästan hela tiden hänga på armen vad man än gör. Eller sitta i knät. Prova det på toaletten ni!

Nu blir det natten för den lilla och jag ska göra mig fruktgott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0