Tråkigt ute...vad är felet???

Idag var vi ute och krattade lite och lekte lite med bilar. Men det var himla tråkigt att försöka gå själv som vanligt. Undrar om det kan vara så att Leia känner sig osäker med för mycket kläder på sig. Trots detta hade vi Nike-skorna och inte stövlar på idag för att det skulle vara lättare att gå själv. Men hon står mest och gnäller tills jag kommer och tar henne i handen eller bär på henne. Och ja, hon står länge innan jag går dit så jag tar inte upp henne för tidigt kan jag tycka heller. Jag hoppas att det blir bättre eller har ungen verkligen blivit ett asfaltsbarn eller vad man ska kalla henne.
Hon ska ju börja förskolan snart och där är de mycket ute och rör på sig i trädgården eller i skogen som ligger precis bakom huset.


Ja, ja det blir säkert bättre när hon känner sig säkrare på att gå själv.

Imorgon ska jag och Leia ta oss ner på byn för att byta lite kläder på HM (om jag nu lyckas göra mig förstådd med att jag vill lämna tillbaka kläderna), leka lite i lekhagen på köpcentrat och sedan får det nog bli lunch innan hemfärd. Kanske att vi kan få sällskap av Marie och Nils om de är friska från sin förkylning.

Måste bara berätta om världens roligaste födelsedagskort som jag fick av gänget här nere. Tjejerna hade diktat ett så fint namnkort med synonymer som jag mer än gärna tittar på flera gånger per dag. Ska försöka skriva ner det så att ni får läsa hur fint och roligt de har skrivit.

Nu ska jag väcka han som har somnat uppe vid TV:n. Vi är så sociala idag så jag ligger nere och kollar TV och Lars ligger uppe i TV-rummet och kollar/sover.


GODNATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0