Poolhäng

Igår eftermiddag bodde vi i poolen, Leia vägrade gå upp. Helt OK.  
 
Idag är det inte lika fint väder.
 
Kvällen bjuder på grillat hos våra nya svenskar. Härligt!
 
Sedan blir det packande och planerande inför hemresan på tisdag. Mot Berlin och sedan Ullared :)
 
 

Överlevde igen

Ni som har varit hos oss vet ju lite hur det ser ut här. När vi åkte förbi sjukhuset och skulle svänga vänster så blir vi omkörda av en tjeck i en minilastbil. Vi hade inte slagit på blinkersen än eftersom vi inte var framme där vi skulle svänga men det handlade om sekunder bara. Inte körde vi för sakta heller, eller enligt tjeckerna så gör vi ju alltid det visserligen. Hur som så överlevde vi även denna dagen i den tjeckiska trafiken. Lars höll på att bli manglad påväg från jobbet förra veckan men överlevde det med.
 
Har för övrigt sett grannen i kallingarna 2 gånger denna veckan. Första gången när han gick ut för att köpa potatis av potatisbilen och andra gången när han kom in med Lars för att kolla läckan i taket. Jepp, helt normalt att gå i kallingarna här. Det kommer vi ta med oss hem till Sverige så Lars han ska börja öva sig på att flasha sig i kallingarna ;)
Om ni undrar så har vi potatisbil här och inte glassbil, himla bra det med :)
 
Nu väntar vi på de nya svensk-tjeckerna som anländer vilken minut som helst. De ska sova hos oss i natt då deras hus inte är klart för att flytta in i förrän i morgon.
 
KRAM

HETT!

Kvällen ska spenderas i poolen efter att de små har somnat.
VI HAR VARMT!!!   SKÖNT!

VARMT

Helgen har bjudit på VARMT väder. Nästan så att man smälter bort, men det är ju ljuvligt :)
Poolhäng och massa kissande i pottan. Även en liten "bachkov" hannade däri idag, bara så att ni vet ;)
Även den yngsta i familjen har skvätt fritt idag. Härligt att få vädra sig lite.
 
Jag tog bilen in till stan en snabbis efter lunch idag. Kul att sätta sig i en bil som visar 40 grader.....kunde knappt lägga i D för spaken var varm.
Kom iallafall iväg och fick mig linser. Eftersom jag var tvungen att gå omkring i en halvtimma och sedan komma tillbaka och visa upp mig innan jag kunde säga hur linserna satt så slänk jag in på HM. Hoppsan det kom visst lite saker med till Leia, allt på REA och det gillas. Det blev en klänning till förskolan och sedan en fin balleringa-kjol. Den skulle det dansas i när jag kom hem så det var bara att sätta på musik och rocka loss. När Leia hade dansat klart i den tyckte hon att det var dags för Ella att få ha den och dansa i, men det var tydligen lite svårt att få lillasyster att hamna i kjolen så Leia gav upp.
 
Vi har förresten köpt en ståbräda till vagnen. Då kanske det går lite fortare att ta sig fram och tillbaka till förskolan. Det borde ta cirka 10 minuter men eftersom unga fröken Keller mer än gärna går själv så tar det ungefär 40 minuter. Till förskolan tvingar jag ner damen i vagnen tillslut så att vi kommer i tid men hem går hon och då tar det tid men vi har ju kul också :)
 
Leia kommer ofta och berättar för mig om en bil som kallas BMW, vet inte vad hon menar med det men jag är ganska säker på att hennes pappa har ett finger med där.....kan det bero på att bilen med det svenska märket vi nu har har varit lite för mycket hos farbror doktorn kanske. Visst, jag ville ha det märket men jag valde inte bil så det får L ta på sig ändå :)
 
Imorgon får vi besök av Zuzana, Stela och Ema och då kommer det lekas för fullt. Bäst att ladda batterierna tror jag.
 
Bye
 

RSS 2.0