Betala extra för extra kilo?!?!

Satt just och läste en artikel på aftonbladet om överviktiga och deras dubbla-platser på flygplan. En röstning visade att över 70% tycker att de ska betala för två platser på planet.
Jag håller faktiskt med om att de borde få göra det. Om inte de betalar extra för att sitta på min halva plats, ska jag då få betala halva min stol istället???? Det skulle jag kanske kunna gå med på om det är en kort resa visserligen. Fast den resan vi gjorde mellan Philadelphia och Miami var inte speciellt rolig då Lars satt på halva sin plats och satt på sniskan i över 3 timmar. Ofta betalar man rätt så mycket för sin biljett och vill då gärna ha sitt egna säte.

Det är ofta som det pratas om diskriminering när man nämner övervikt men det är sällan diskriminering när folk pratar om andra som är "spinkiga". Det är heller inte så roligt kan jag tala om för er som inte upplevt den biten.
Kommentarer som -Nu får du allt äta lite mer för du är allt bra mager, är lika illa som att kalla någon för tjock!
Värt att tänka på.

Nu ska jag dra iväg och leta mig fram i trafiken till en blomaffär som ligger någonstans efter vägen någonstans utanför Pardubice. Det blir säkert en upplevelse men det går alltid att stanna efter vägen och slå på varningblinkersen så kan jag stå där ett tag och fundera ut nästa steg i min plan för att hitta rätt. GPS är till för veklingar anser jag så jag kör utan. Sen kan kanske tilläggas att jag inte riktigt är så bra på att ställa in den vi har i bilen så det kan ju vara därför som jag struntar i det. Jag kör på googelmap i huvudet istället :)

Lite Axel och Malin mys ska vi hinna med i eftermiddag innan Leia ska hem för att sova och jag bara ska slappa i soffan (med min engelsklitteratur och överstrykningspenna).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0