Faderslös...

Glömde ju att berätta att Ella är faderslös. Ja, på pappret...
Jag fick intyga att jag INTE är gift och ALDRIG har varit gift, det var ett papper.
Jag fick intyga att Ella INTE ska heta Källerova utan Käller, det var ett papper.
Sedan var det det där pappret där det står att Ella har en mamma men ingen pappa. Det ska vi ändra på måndag när vi ska till tingsrätten.
45 minuter tog allt detta och sedan var det klart för dagen. Tingsrätten och sedan tillbaka till samma ställe igen så är Ella äntligen pappersklar.

Jan som var med och hjälpte mig idag är tjeck och kan svenska. Visst är det bra! Han har studerat svenska på universitetet i Prag under 90 talet och det sitter hur bra som helst än. Han ville studera ett litet språk och valde då svenska vilket vi är tacksamma för :)

Han berättade även att han skulle till försäkringskassan och lämna in deklaration efter att vi var klara. Här i Tjeckien måste de lämna in till skatteverket, försäkringskassan och ett ställe till som jag har glömt vad det var. Det är mycket papper hit och dit i detta landet och sedan är de ju som sagt helt galna i stämplar.

Berättade jag att mannen i luckan vid utkörningen från sjukhuset stämplade min biljett när jag skulle köra ut? Jag tror jag ska skaffa mig en stämpel och stämpla lite jag med...

Unga fröken Keller utmanar ödet och mina NEJ vilket resulterade i en dm lång liten kvist från en buske i halsen. Vipps så kom kvisten ut och även lite korv från middagen. Hoppas att hon lärt sig något av det.

Unga fröken Keller sover och lilla fröken Keller ligger i babyliften och myser. Börjar dock bli lite otålig låter det som så det är väl dags att öppna restaurangen och servera lite kvällsmat :)

I morgon kommer mannen i huset hem och då ska vi bara mysa hela helgen. Det ska ju bli toppenväder så vi blir nog hemma mest hela tiden och grillar och mår gott. Leia vill gärna bada i poolen men den ska chockkloreras först så hon får tåligt vänta på det. Fast jag skulle kunna doppa hennes fötter i vattnet så vill hon nog inte i på ett tag, vattnet har inte kommit upp i temperatur än.

Matklockan har ringt och det verkar inte gå att snosa.... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0