Skurkäring sökes

Funderar allvarligt på att hyra in en skurkäring som kan ta sig an allt so behöver skuras efter vinterns härliga koluft. Den svarta luften kryper in överallt och lägger sig som fin sammet. Har precis skurat golvet uppe en gång idag (då skurar jag alltid golvet en gång i veckan också) men jag får ta ett varv igen i eftermiddag när Lars kommit hem. Efter ett rum är det dags att byta vatten i hinken och sedan börja med nästa rum. Kul att vattnet blir svart. Antingen skurade de förra som bodde här aldrig (vilket jag verkligen inte tror) eller så blir det så skitigt under vintern helt enkelt.

Det måste ju betyda att den luften som vi andas inne inte är den bästa heller. Så nu gäller det att skura för glatta livet och tvätta allt som går att tvätta för att få bort det äckliga svarta. Vilken tur då att jag har den orken just nu, men det är väl bara att bita ihop antar jag. Vila får jag göra någon annan gång.

Skulle behöva slänga in alla gardiner i tvätten också, kul att de är vita känner jag. Men det får bli ett senare tillfälle när jag känner att jag orkar ställa mig och stryka dem och hänga upp dem igen.

Jag har gjort en städlista vilket kommer göra Lars vansinnig. Han tycker att jag ska låta bli med allt städande just nu. Men icke!

Om jag visste hur jag skulle lägga in film här så skulle ni få se hur Leia och Nils höll på igår. De stod och härmade varandra framför spegeln och sedan tog de varandras händer och gick omkring. Nils tog liksom kommandot över handtagningen och Leia hängde på. Men efter ett tag verkade Leia tycka att han blev lite för efterhängsen och verkade vilja få lite space från honom. Pappa Lars blev stolt över sin dotter som snällt avböjde fler promenader och hemliga möten i rum med Nils. :)

I morgon ska Lars få ta med mig och Leia ut på middag. Birdie får det bli och där ska vi sitta länge och käka och vi ska beställa precis allt som vi vill ha. Ja, jag och Leia alltså. Pappan i familjen han får vara med på ett hörn och främst betala hela kalaset ;)  Men så är det ju när man ska åka iväg på skidresa och lämna oss ensamma hemma mer än halva veckan...vi ska allt klura på lite fler krav tills han kommer tillbaka. Leia har ju som sagt en lista på saker som hon behöver uppdateras med så det kommer nog inte bli så svårt. Själv skulle jag vilja ha en massa saker men känner inte riktigt att det är läge för det just nu. Finns liksom andra som ligger före vad gäller behöva-listan för tillfället. Men jag ska däremot ta ett besök hon frissören nästa vecka, om jag nu lyckas göra mig förstådd. För frillan behöver verkligen få sig en klippning, den gillar nog inte mina egna snabba klipp med saxen längre utan behöver en proffessionell hand nu tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0