Ställ dig i kö gravida kvinna!

Det gjorde hon också.
In kom det en tjock och frustande kvinna och gick in till receptionen. Efter ett tag kom hon ut med sin man och de ställde sig i kön för undersökning....
Herregud va hon flåsade!
Efter ett tag satte hon sig ner i allafall och hennes stackarns man visste inte riktigt vart han skulle ta vägen.
Tillslut kom det en sköterska och skulle ropa in nästa person för undersökning och fick då syn på denna gravida frustande kvinna. Hon var då snäll och lät henne gå före oss andra...
Efter ett tag kommer det en kille på bredsladd med en uråldrig rullstol, hämtar den frustande kvinnan medan hennes nervösa man antagligen sprang ut för att parkera om bilen.

Så det är alltså så man ska göra när det är dags. Gå till receptionen och vänta lite, sedan vänta lite i en annan kö och sedan i panik bli körd upp till förlossningen....allt detta medans andra stirrar på dig...KUL!
Jaja, det kan ju inte bli annat än spännande ;)

Min undersökning gick bra när jag väl kom till de 3 (!?) olika ställena. Undersökning av läkare på ett ställe, CTG på ett annat och desstuom tillbaka till doktorn på ställe 1 som ska stämpla lappen och ultraljud på ytterligare ett ställe.
Det är ju inte så att man är på samma ställe varje vecka utan det är nya ställen hela tiden. Så det är bara för mig att gissa vad sköterskan säger på tjeckiska och sedan försöka finna rätt. Inför att jag skulle ta mig till ultraljudet sa sköterskan något och pekade med tre fingrar mot bänkar men även mot hissen. Aha, jag ska alltså ta hissen till våning 3! Det gjorde jag och kom då på att det är ju förlossningens våning. Väl där uppe blev jag stående en liten stund och sedan haffade jag en  sköterska som visade mig ner till våning 1 igen...fick vänta en stund och sedan var jag klar för dagen.
Sedan tog jag en promenad hem och hoppas nu att jag slipper detta velande nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0