Luktar gott nu!

Inte fel att komma hem en fredag kväll och det luktar rent hemma. Det är rena lyxen måste jag säga. Och inte kostar det massa heller. Eller ja, det kan bli dyrt när man går på AFI......men det är en annan femma ;)
Damen, som Leia kallar henne, tar på sig träningskläder och så städar hon. När vi kom hade hon nog en bra hög puls för det var ännu svårare att förstå vad hon menade när hon försökte förklara att vissa fönster på nedervåningen tar hon nästa fredag. Ni ska även veta att innan hon kommer till oss så har hon städat på ett hotell i stan och sedan går/åker hon buss hit till oss (cirka 5km) för att sedan gå vidare hem till sig, vet dock inte vart hon bor. Men det är ingen dålig motion en fredag eftermiddag måste jag säga.
 
Pappan är hemma och Leia är överlycklig, ska bli kul att se om hon somnar ikväll. Just nu har hon talat om för sin pappa att hon har bajsat en dynghög. Den luktar tydligen sisådär också enligt lilla damen....rätt kul att sitta nere och lyssna och lukta på rent hem istället ;)
 
I morgon har jag tänkt att dra med mina ben ut på en löptur efter 2 veckors uppehåll. Den dumma förkylningen verkar vara påväg bort nu känns det som, lika bra att testa fullt ut. Ska bli intressant om det blir 8km eller om det blir 800m, hoppas dock på det första. Men tiden blir nog inte den samma som klockan visade sist. 
 
PS. Blev ingen krock idag heller fram och tillbaka från gympan, men det är aldrig långt borta. Ett under om vi klarar 4 år här utan större skador på bilen, ja på den som vi i alla fall har fått behålla så här långt.
 
Men det kan lika gärna bli mitt fel en vacker dag......visst tjuter det överallt när jag kör över bron men det var inte förrän kusin Kristina tog detta foto som det liksom blev klart för mig hur nära det verkligen är.Ska nog köra där varje dag framöver så att putt-i-från-korvarna på bilen lossnar för de börjar gå mig på nerverna. 
Lars däremot han har kört i backspeglarna i en annan bro i detta smala Skoda land. Men en genväg är alltid en genväg, bara att här är den inte långsammare den kan bli lite rispigare ;)
 
Nepp, nu blir det Falk för resten av kvällen och lite mer fläska-på-sig-gott.
 Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0