Remjäng, gnälligt inlägg...förresten GOD JUL

Vi är i Remjäng och helst skulle jag vilja låsa in mig. Hur ska detta sluta egentligen.....
Vi har lite bilkörande kvar men jag är rejält sliten redan. Blir minsta möjliga körning ialla fall. Leia är inte helt pigg på att sätta sig i stolen heller. Lite papper på kommunen på torsdag sedan slipper vi sitta i bilen någon dag innan det är dags för nästa lilla färd, men hoppas att det inte blir någon bilåkning där.
Det är liksom lite trångt att sitta i bilen för min del oavsett vart jag sitter. Så det bästa är nog att ladda inför hemresan den 3e med en hel del vilande.

Ska försöka hjälpa till lite här hemma också men det går sakta med den saken. På fredag ska jag ialla fall köra racet. Det blir pynt, julgransfix, matlagning, dukning, mysbad och de sista paketpackningarna. Inte att förglömma Bingo Lottos uppesittarkväll, då ska jag sitta i myskläder och bara ha det gott.

Idag tog vi en snabb fika och Leia käkade mat på köpcentrat efter att Leia hade varit hos doktorn. Där tittade de i listan över ingredienser och lovade att det inte skulle finnas mjölkingredienser/mjölkprotein i lussebullen. SKITSNACK! Min mage ballade ur totalt nu på kvällen men det var tur att det inte blev värre med tarmarna för då hade vi nog fått åkt in till sjukhuset tror jag. Himla trist att de inte ens har ordning på mjölk och laktos. Jag såg lappen själv där det stod mjölk och inte laktos. Men jag har inte käkat något idag som kan ha gett mig detta nu under dagen. Det är inte kul ska ni veta och det är ju viktigt att restauranger har koll på vad de har i det de serverar. Får väl helt enkelt vänja mig vid att folk tydligen är lite inkompetenta och inte vet skillnad på saker som är superviktigt. Är man allergiker så ska man tydligen inte kunna käka mat eller godsaker förutom det som man själv gör. Nu har jag fått gnällt färdigt lite och hoppas att jag slipper få magkramper igen på bra länge, typ till slutet av Mars iallafall ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0