100



Ella någon timme gammal. De fina kläderna och tofflorna från sjukhuset.
Det stod att man skulle ha med sig pyjamas men jag vet inte när man skulle få använda det på Ella för jag fick absolut inte sätta på henne egna medtagna kläder utan sjukhusets vackra kollektion var det som gällde.

Vad var då kostnaden för denna sjukhus-vistelse? Jo, hela 100 Kc per dygn. Det inkluderade ju mat hela dagen, läkarundersökningar samt barnpassning.


LITE lunch som serverades precis innan jag skulle få åka hem. Soppa som alltid till lunch, en hel tallrik med moussaka och till efterrätt persikohalvor. 


En annan delikat måltid var denna rispudding med tillhörande kakao- och florsocker-pulver att hälla på toppen. Nämnde jag att detta var huvudrätten vid middagen en av dagarna....!?

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0