Det fungerade

Det trådlösa batteriet fungerade fint och jag och Leia tog oss fram och tillbaka till affären idag.

OK, Lars satte in det igår kväll medans jag fick dra omkring på Leia som satt i pulka och ropade ÅÅÅÅÅHHH och ville ha massa fart. Bredsladd på trottoaren hann vi med ett antal gånger.
Vi gjorde även en liten snögubbe och en snölykta. Men tro inte att jag fick gå in med henne, hon vägrade som vanligt men klockan var strax efter 18 så det var hög tid att dra in ungen ändå ;)

I morgon ska jag och Leia äntligen ta oss till posten och posta lite och även hinna med att helgstäda.
Lördagen bjuder på det nya leklandet i Hradec Kralové under förmiddagen och säkert en bit in på eftermiddagen.
Söndagen bjuder på semlor, eller ja, chefen med familj gör det i allafall ;)

Så ser vår helg ut

Sitter och tittar på lyxfällan och som alltid blir jag förundrad över hur människor tänker. Denna människa visste inte vad ränta var förrän hennes pappa tog upp det med henne. Det är ju synd om människorna men de måste väl ha något bakom pannbenet också kan man tycka.
Det är hemskt att det finns ställen där man kan få pengar lättvindigt genom sms eller ett kort telefonsamtal. För att hjälpa alla som inte har pengar eller råd med saker är det kanske inte det rätta sättet att låna ut snabba pengar med skyhög ränta. På TV går en reklam där man lätt kan få lån om man inte får låna genom banken, men får man inte låna genom banken så finns det kanske en anledning till det.
Men det är kanske genom detta sätt som jag ska bli miljonär. Jag ska helt enkelt börja låna ut pengar med skyhög ränta. Måste bara starta mitt egna bolag och sedan gotta mig i andras fördärv. Det måste ju kännas härligt att tjäna pengar på det sättet.
Jag gillar också att handla men jag skulle aldrig i livet handla saker om jag inte hade pengar till det. Har jag inte pengar så kan jag ju inte handla. Man måste faktiskt handla efter sin plånbok och inte handla efter vad andra handlar som många verkar göra.


Undrar när han jag bor med tänker komma hem idag? Det var någon tillställning på jobbet så han är sen hem. Ibland känns det som att han aldrig är hemma utan bara jobbar och jobbar. Men det är nog mest så just nu för att jag känner att jag inte orkar hitta på så mycket så dagarna går lite långsamt.
Men till veckan drar han iväg på skidresa så då får jag se till att ha dagarna fulla med aktiviteter så att det inte blir långsamt för mig och Leia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0