Här får man inte skämmas...

Besöket hos doktorn gick bra.
Det började lite konstigt bara.

Jag blev inropad från min "hytt" och i mellangången mötte jag en hel familj. Behöver jag påminna er om att man lämnar hytten utan något på sig vad gäller underdelar....
De jag mötte var en mamma, pappa och en son på sisådär 12 år. Men det var bara att passera dem i tröja (lång sådan dagen till ära som tur var). I ögonvrån såg jag hur sonen stirrade hela tiden tills mamman stängde dörren, jag hade lite svårt att hålla mig för skratt för det kändes så himla dumt. Men som sagt här i Tjeckien får man inte skämmas för något så det var bara att låtsas som att detta hörde till det vardagliga (?).

Sedan ska jag till sjukhuset och göra något.....inte vet jag vad men hoppas att det är sista anhalten av alla besök och undersökningar. Både jag och bäbisen är välundersökta innan allt är klart. Men som vanligt kommer jag behöva be någon ringa åt mig och boka tid på sjukhuset, lite svårt med språket särskilt när jag inte vet vad jag ska säga att jag ska dit och göra...Men jag har ett nummer och tre bokstäver (som betyder något) som kan hjälpa på traven.

Men en sak fattade jag ialla fall. Jag ska gå från sjukhuset och till gyn på samma dag. Hur fattade jag det då? Jo, frun till gyn-gubben sa Nemocnice och så gjorde hon en promenad med sina fingrar och så pekade hon på gynstället. Aha, först sjukhuset och sedan gyn alltså. Så det är nog något jag ska ha med från sjukhuset till gyn....spännande spännande!

Fortsättning följer får jag väl säga ;)


Lars är i vanlig ordning inte hemma utan är på Birdie och jobbar. De skulle käka vid 15 tiden när jag körde dit dem. Men när jag ringde vid 19 tiden hade de inte börjat käka än, de pratade fortfarande bara.....undrar om det är en kvinna med eller om de skulle behöva ha med en för att få lite fart på det hela ;)
Han lär inte komma hem hungrig men däremot kommer han stinka av vitlök så jag funderar på att bädda åt honom i TV-rummet uppe....det är inte så mysigt att sova bredvid en vitlök som snarkar ska ni veta ;)

Jag får väl helt enkelt springa ut till bilen själv och fylla på med kylarvätska (tror jag att det varnade för) och hälla det en en behållare som ser ut att ha lite med vätska i sig. Men vilken tur då att jag redan vet vilken behållare det är, det du pappa! Däremot har jag ett problem, jag vet inte vart vätskan befinner sig i garaget...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0