Lömska barn...

Lämnade Leia på förskolan nyss och fick god hjälp av med kläderna av en flicka som är runt 3-4 år. Jättesnällt av henne att hjälpa Leia och mig med kläderna. Väl inne på förskolan gick Leia som vanligt fram till bordet med frukost och jag hängde upp hennes saker på kroken och lade saker på hennes hylla. När jag kommer in in rummet sitter Leia på golvet framför den där snälla flickan och stirrar på henne. När Leia ser mig blir hon ledsen och man undrar ju lite vad de sysslade med. När Leia sedan börjar leka med en gryta och slev tar flickan sleven ur Leias händer och Leia ryggar tillbaka. Det är nog inte första gången flickan tar för sig tror jag. Hon verkar jättesöt och snäll men så fort hon tror att ingen ser så tar hon för sig och är lömsk. Hellre att de fajtas eller skriker åt varandra så att man vet att de är osams än att en av dem är ful bakom ryggen, på ett sådant sätt som kan vara svårt att upptäcka.
 
Detta resulterade i att när jag skulle gå var det en liten tjej som sprang mot mig och då var det bara att göra som vi alltid gör för att visa att inget på förskolan är farligt.

Hoppas verkligen inte Leia blir ful bakom ryggen utan är hon arg eller besviken så hoppas jag att hon visar det istället så att man kan ta på det. Med detta menar jag inte att hon ska börja slåss eller så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0