Snöstorm och barnvagn....?

Det fungerar faktiskt riktigt bra. Vagnen flyger ovanpå snön och det är mest jag som är långsam. Men när den 4-hjulsdrivna inte fungerar så fick vi ta den 3-hjulsdrivna istället.
I ett hörn när vi passerar över vägen står det alltid ett gäng med alkisar/knarkisar och pratar och polar sig. Idag stirrade den ena så himla mycket på mig när jag passerade efter att jag lämnat Leia. Jag mitt lilla nöt stirrar tillbaka och säger rätt så högt VAD GLOR DU PÅ! Tur att han inte kan svenska men han såg inte gladare ut efter att jag sagt det.....jaja, vi kanske blir bättre polare när jag ska passera honom 2 gånger snar igen när jag ska hämta Leia.

Batteriet till bilen blev beställt igår och förut vid 13 tiden knackade det på dörren och batteriet flyttade in. Snabbt och enkelt :)  Nu ska det bara in i bilen...eller är det trådlöst....kanske skulle prova...

Leia har så torr hud så i natt var hon jätteledsen och ville inte sova på en timme. Hon kliade sig och kliade sig men tillslut efter ytterligare lite mer salva på kroppen så somnade hon. Idag ska vi äntligen köpa en luftfuktare så får vi se om det blir lite skillnad. Det är inte så gott att vädra och fin in ny luft inne eftersom det luktar så mycket kol ute så vi har hängt blöta handdukar på elementen men det räcker inte. Får se om detta, tillsammans med fet salva, gör att hon bli bättre i huden.
Hon vaknade redan halv 7 idag och ville mysa så det var bara att gå upp. Men hela morgonen gick hon med tutten i munnen och ena kanten av snutten under näsan så hon var nog rätt så trött tror jag. Ska bli spännande att höra hur det har gått på förskolan i dag.

Gröt är tydligen inte aktuellt längre på kvällen, 2 dagar i rad med strejk vad gäller den biten. Så igår blev det flingor och youghurt istället och det var tydligen OK. Då får vi väl köra på det ett tag då. Är ungen nöjd är föräldrarna nöjda.

Nopp, nu blir det till att skotta lite snö så att jag tar mig ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0