Dagens ord

Det bara bubblar ord ur munnen på lilla damen. Helt plötsligt så säger hon ord som hon aldrig har sagt tidigare, ibland är det inte så tydliga ord men rätt så många ord börjar bli tydliga. Sedan vet jag ju inte om det kommer ett och annat tjeckiskt ord....men jag ska börja göra mig en ordlista på ord som hon kanske lär sig på förskolan så att jag kan hänga med i svängarna lite.
Lars sa -prosím och Leia svarade - díky. Jag tror att de kör hårt med artighetsfraser på förskolan, bra det.

Hursom, idag vid matbordet kom dagens bästa tydliga ord. Pappa satt och drack ur en flaska (det är inte så illa....) och Leia säger - Pappa dricka. Pappa fyller då i - Ja, pappa dricker öl. Leia svarar då - ÖL. Klart och tydligt säger hon det. Så nu är det bara för mig att fortsätta göra meningar av detta. Kan bli kul i slutändan ;)  Lars försökte även få henne att säga Pivo men ÖL var lättare att säga så vi kör på det.

Middagen idag blev inställd. Axel har "spyarn", Troligen kommer den från förskolan.....tur att Leia inte ska dit förrän tisdag, då har förhoppningsvis bacilluskerna försvunnit. Annars går det ju inte att stoppa ändå.


Dagens shopping blev en dammsugare. Lilla och stora L åkte och köpte en. Så nu mamma och pappa slänger vi ut den vi tog från er som ni skulle slänga först. Det var nämnligen så här att vi skulle flytta till en lägenhet och hade då ingen dammsugare. Mamma och pappa hade köpt sig en KIRBY och skulle slänga sin MIELE men då tog vi den för att kunna dammsuga det allra första i lägenheten. Men sedan har den blivit kvar....Den suger bra men med sådär 15 år på nacken så slutade kontaktrullen att fungera, hjulen snurrar inte riktigt som de ska, slangen är tejpad och likaså skaftet. Men nu ryker den och in flyttar en Electrolux istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0