Förskola

Som jag tänkte så var det en helt överlycklig tjej som satte sin fot innanför förskolans väggar.
Kanske inte så konstigt med tanke på att redan innan dörren öppnades hördes Leias egna lilla fanclub.
LEIA LEIA LEIA, låt det innan dörren öppnades och inte blev det mindre rop när de fick se henne. 3 killar, stod inne och ropade Leia och Leia log sitt finaste leende och såg himla nöjd ut.
Av med ytterkläderna och upp för trappan, på med tofflorna och sedan hoppade Leia av förtjusning och ville bara springa in i förskolelokalen.

Denna gången tittade hon efter mig när jag sa hejdå och det kändes lite bättre då att gå därifrån.
Idag bestämde jag mig för att jag ska hämta henne vid 15 tiden så att hon får leka lite innan jag kommer.

Så vad gör jag då, inte en aning. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig för när Leia inte är här hemma. Tvättar och städar gör jag ju såklart. Till veckan ska jag nog börja att sy på vimplarna till Leias rum. Det tyget har legat i garderoben hur länge som helst men jag har inte haft tid att börja med det. Lite foton ska framkallas också och så ska jag börja göra album äntligen. Men denna veckan tar jag det bara lugnt och njuter av att det är rätt så långtråkigt att vara hemma helt själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0