Gissa pinket....

Det heter ju gissa bajset på SVT men här i Tjeckien kan man säga gissa kisset istället.
Var på diabeteskoll idag i 2 timmar medans Leia var med L på jobbet. Först ett stick i fingret, sedan äcklig socker och vatten-blaj. Vänta en timme, pinka i en glasstrut, stick i fingret, vänta i en timme. Kissa i glasstrut och det sista sticket i fingret. Herregud säger jag bara. Och jag som älskar att vänta och vänta. Det slutade med att jag la mig i korridoren på en bänk och läste och folk som passerade nästan stannade och undrade vad jag höll på med. Men de kan ju själva försöka att sitta stilla i 2 timmar utan att ha käkat frukost....inte det lättaste direkt.
Nåväl, tillbaka till det här med gissa pinket. Man skulle pinka i en glasstrut av plast inne på toaletten. Så långt låter det ju helt normalt. Men till saken hör att denna underbara toalett var utanför receptionen och receptionen är som en mindre toalett. När jag skulle gå ut med min pinkstrut så var jag förstås inte ensam i receptionne utan det var kö. När jag väl orkade pressa mig ut från toaletten så ställde jag mig snällt i kön med mitt pink. Men som tur var så fick jag gå före och lämna in det.....TACK!
Andra pinkomgången var det inte en människa i receptionen utan jag kunde känna mig "säker"-

Här i Tjeckien är det inte lika känsligt med att man ska vara "privat" utan här visar man saker för andra. Pinkar man inte öppet i det fria herr som fru så visar man pinket i kön hos doktorn. Eller så kör man en sorts "in-ut" (för er som sett Snowroller med Stig-Helmer vet vad jag pratar om) hos gynekologen. Där försvinner man bakom ett av flera skynken och får ta av sig på underkroppen (har man inte en lång top så är det lite mer pinsamt att strutta iväg till gynekologen....) och sedan är det inslussning in till doktorn. Till detta hör att om jag kunde förstå tjeckiska så hade jag hört allas funderingar/problem med härligheten när jag är på mina undersökningar.


Vy från bänken där jag låg och läste i två timmar idag.
Visst ser det nytt och fräsigt ut. Massa dörrar som är märkta med nummer så det är ju tydligt och enkelt ialla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0