Hemfärd

Nu har vi spenderat ett antal dagar i Sverige och i morgon är det dags att dra hem igen. Gisses vad tiden har gått fort när vi varit här, det gör det alltid.

I morgon drar vi till Torp och fixar lite saker innan Göteborg och färjan väntar. Onsdagen bjuder på en förjäklig hemresa med en massa timmar i bilen. Hoppas bara att Leia står ut så att vi kan åka hela vägen....om vi själva orkar.
Som tur är har vi Oskar, Malin och Axel som resesällskap så det ska nog gå bra. Hoppas bara att det är bra väglag så att det går att rulla på i ganska bra fart nedåt Tyskland och Tjeckien.

Nu ska jag nog stå i köksfönstret och se på när Lars tvättar 4-hjuling efter sina 2 faståkningar på åkrarna. Stadsbo tyckte mamma och berättade gärna för grannarna då de passerade en lätt lerig Lars som slet med att få loss 4-hjulingen. Nämnde jag att han gjorde tabben 2 gånger ;)

Leia har åkt pulka för fullt för andra dagen i rad och det blir nog en liten tur till nu i eftermiddag innan vi ska slänga oss i bilen en snabbis och åka till Leias Momma (min mormor) för att säga hej då innan vi drar i morgon. Momma har varit sjuk men är på bättringsvägen så nu äntligen kan hon få träffa Leia igen, och som hon har längtat. Tur att det finns telefoner så de har kunnat prata med varandra ialla fall. Jag tror Leia gillar sin Momma. När vi var där dagarna innan julafton så var Leia med och duschade Momma och sedan gick hon precis bakom henne ut ur duschen och skulle även sätta på henne tofflorna. Jag tror nog att Leia kände sig lite stor där ett tag när hon fick vara den som hjälpte till att duscha istället för att vara den som blir duschad.

Nepp, nu blir det till att packa inför resan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0