IGNORERAD TOTALT

Jepp, det var jag så fort dörren till förskolan öppnades och Leia såg sin fröken (för första gången!) och Axel.
Leia visade direkt att hon ville gå vidare in i lokalen med fröken som även fick ta av kläderna och sätta på tofflorna på lilla damen.
Väl inne på förskolan var jag helt glömd och efter lite info prat bestämde jag mig för att det bara kändes dumt att stanna kvar. Leia tog ju för sig av äpple och leksaker och lekte med de andra barnen direkt utan en tanke på mig.  Så 10 minuter stannade jag sedan drog jag. Försökte säga hejdå till lilla damen men blev faktiskt bortknuffad av henne (!).

Vid maten hade hon käkat själv, vilket de inte trodde att hon kunde och sedan hade lilla damen i vanlig ordning gjort soppa av sin mat med hjälp av vattnet. Men hon hade käkat upp nästan allt ändå :)

När jag väl hämtade henne så sov hon. Men de gick upp och hämtade henne och då satt hon tydligen i sängen och log, klarvaken. Nämnas bör att hon även somnade i samma rum som andra barn utan att det blev problem. När hon kom ner till mig på nedervåningen så brydde hon sig inte så mycket om mig mer än att notera att jag satt på golvet, men leksakerna var roligare än mamman tydligen....

Jag är grymt imponerad av henne. Fröknarna sa att hon var väldigt lättvindig och att de inte trodde att det skulle gå så bra med tanke på att vi aldrig hade lämnat henne till främlingar förut. Men som sagt så brydde hon sig inte.
 
Nåväl, jag fick ialla fall med henne hem utan några protester och det är jag glad för. Men så hade hon ju inte kommit igång att leka ordentligt heller.

Imorgon blir det till att gå tillbaka till förskolan och det ska bli kul att se hur hon reagerar då. Säkert med ännu mer förtjusning.



Leia påväg till förskolan första dagen


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0