Ingen Axel idag :(

Idag när vi parkerade bilen utanför förskolan var Leia som vanligt hur glad som helst.
Innanför dörren hördes rop på Leia.
Men en skeptisk Leia var sig inte riktigt lik när vi stod i hallen och inte heller när vi kom in i själva lokalen.
Varför då? Det fanns ingen Axel på förskolan som det alltid har gjort de andra gångerna som Leia har kommit dit. Det måste ha varit det som gjorde att hon gärna ville komma tillbaka till mig. Men det var inga ledsna miner utan hon såg mest fundersam ut.
Dagen hade som vanligt gått bra och Leia och den lilla killen (de 2 yngsta på förskolan) hade som vanligt sovit kortast tid och fick då egentid nere i lekrummet innan de större barnen vaknade. De hade stått och tittat och pratat med katten som de matar utanför glasdörrarna.
När jag hämtade Leia satt hon och käkade smörgås, äpple och mandarin. Hon lade äpplebitarna i haklappen tog tallriken och gav den till mig och sa -schlut! och pekade sedan på bordet där hon visste att det fanns mer och sa -mera!   Missade hon totalt att jag stod bredvid när hon lade ner äpplebitarna i haklappen eller???? :)

Den engelsktalande fröken var väldigt intresserad av vår vagn när jag ställde den på förskolan för ett tag sedan och idag fick jag förklaring till det. Hon ska ha barn nr.2 så det var ju inte så konstigt då :) 
Synd bara att hon inte kommer jobba kvar. Hoppas ändå att hon kommer vara där så mycket som möjligt innan hon slutar. Men chefen-fröken är lika bra hon, det är bara lite svårare att prata med henne eftersom hon kan väldigt lite engelska och har svårt att förstå vad man menar. Men hon försöker ialla fall och det är det bästa.
Tydligen ska hennes dotter komma hem från USA snart och ska då hjälpa till. Är hon lika underbar som sin mamma så kommer det bli hur bra som helst.

Efter förskolan idag åkte (jepp, var tvungen att ta bilen....försökte gå igår men fick vända...) jag och Leia ner till älven för att mata änderna. Det var populärt så nu får det bli många turer dit efter förskolan. Måste bara fixa lite bröd att ge dem. Scones får följa med på torsdag eftermiddag och möta sitt öde i älven bland änderna.  Även kameran ska jag försöka rasta lite samtidigt.

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa en bra bok innan ögonlocken trillar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0