Jag har jobbat...

Hej

Idag gick jag upp strax innan 7. Käkade frukost och satte mig i bilen, släppte av mamma hos doktorn och sedan åkte jag i cirka en timme innan jag var framme på pappas jobb. Jag hade med mig dockvagnen och lite andra leksaker men jag ville heller hjälpa pappa med hans jobb-saker. Så jag bar lite datakablar och annat det första jag gjorde. Sedan skulle vi ju kolla lite saker i hangaren så vi tog bilen dit. Eftersom jag är en stor tjej och jobbar så satt jag såklart i framsätet utan barnstol. Jag krävde även att pappa skulle sätta på ompa ompa så att jag kunde digga påvägen mot hangaren. Jag älskar ap-låten och ska alltid lyssna på den när jag åker bilen. Och till er som kanske undrar hur jag kunde få sitta fram utan stol påvägen till hangaren - pappa kan bara köra i snigelfart dit för det är som sagt inne på området och det är väldigt få (typ ingen, men det var för kallt för oss att cykla eller gå dit tyckte pappa) som kör bil där och sedan är sträckan så kort så att ompa låten inte hinner spelas klart, så nu behöver ni inte oroa er för det.

Jaja, väl inne i hangaren så kollade jag läget lite på planen som stod inne. Jag fann även skåpet med huvudströmbrytaren men pappa tyckte inte att det var en bra idé att utforska just den delen.....
Jag var även i förrådet och snackade lite med killarna och tjejerna där, eftersom jag går i en tjeckisk-förskola kan jag ju lite tjeckiska redan (?) så vi hade bra samtal.

Nåväl, efter en hård arbetsdag var det dags att åka hem efter lunch och jag somnade gott i min barnstol i baksätet.

Undrar vad pappa ger mig som tack för all hjälp han fått av mig idag. Som sagt var så har jag ju min pappa lindad runt mitt finger så jag ska nog se till så att jag får det jag vill ha. Han har liksom lite svårt att säga NEJ till mig :)

Massa kramar från Leia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0