Snart dags....

...för lilla damen att börja förskolan. I morgon smäller det och jag lämnar henne vid 9.30 tiden och hämtar henne strax innan 15. Första dagen och jag ska bara lämna henne. Jag hoppas att det kommer gå bra.
Visst är det bra med lite inskolning kanske men jag kan tycka att när det ska ta veckor med en inskolning så blir det nästan till att dra ut på plågan för många barn. Jag tror att jag gillar den där 3 dagars inskolningen bäst, men det är klart att den inte passar alla barn. Men varför inte göra det som är bäst för varje barn? Endel kanske inte ens behöver inskolning utan kan börja direkt. Jag hoppas nu att Leia är en sådan. Men jag provar att lämna och sedan så lovade de att ringa om hon är ledsen utan anledning och fråga efter mig.

Så här ser deras dag ut i morgon:
Gå ut på promenad i skogen strax efter 10
In och käka lunch vid 12
Sova en stund i mysiga sängar uppe på övervåningen
Leka en stund
Mellanmål vid 15 tiden, men då har jag redan hämtat Leia.

Jag hoppas att hon inte hinner tänka och längta för mycket under dagen. Men det vore ju uppskattat från min sida om hon blir glad när jag kommer för att hämta henne sedan. Tänk om hon inte vill följa med hem???? Då får hon helt enkelt inte gå till förskolan igen ;)

Väskan är packad och klar inför morgondagen och Leia säger JA när jag berättar att hon ska börja på förskolan i morgon och att Axel och Nils kommer vara där när hon kommer. Sedan är det en annan femma att hon säkert inte kopplar det riktigt som jag vill. Men jag har även sagt att lämnar henne där och hämtar henne sedan och det var också JA.
Ni kanske förstår av mitt babbel här att jag är lite nervös över att lämna henne själv. De enda som har haft Leia riktigt länge (?) är mamma och pappa och då handlade det om en dag bara. Jag som inte skulle bli så här när jag fick barn men det blev jag tydligen.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0