Bra storasyster

Ella är väldigt viktig för Leia. Hon ska ha koll på henne och så fort Ella gråter och vi inte rusar dit får vi minsann höra det. Då springer Leia och talar om att Ella gråter. Hon ger henne gärna nallar och annat kul att leka (!) med och Ella uppskattar så fort Leia kommer i närheten.

Idag lade sig Leia ner i gymmet bredvid Ella och sa flera gånger - Älskar dig Ella! Och så fick Ella en puss på munnen.

När Leia skulle lägga sig för kvällen var det viktigt att gå in till Ella som sov och ge henne en puss, mamman var det inte lika viktigt att ge puss. Jag fick visserligen en massa pussar nere innan vi gick upp, men några till gör ju faktiskt inte så mycket.
Pappan gick det inte att pussa för han firar midsommar på Ambassaden och är nu påväg hem. Rackarns att de missade ett tåg och får vänta lite till på nästa...mer öl till grabbarna ;)

Vi var och fixade pass till Ella i tisdags. Det gick bra. Det var värre med min rygg som hade och har en aningens ont pga ryggskott. Men det börjar att bli bättre. Lite svårt att vila bara när jag har båda de små hemma och är själv. Men skam den som ger sig. Ryggen har i alla fall inte gått av. Nu gäller det bara att börja träna försiktigt och sedan hålla igång hela tiden....jag har faktiskt gjort träningsschema och ska se till så att det följs. Får dock ändra lite pga detta härliga ryggskott. Men snart är jag i form..eller rättare sagt nästa sommar är jag i form. Denna sommar skiter jag i och hållar mig inom muren hemma i trädgården. Tur vi har pool så jag får doppa mig lite. Tilll hösten har jag tänkt köpa kort på simhallen här i stan, måste bara komma i baddräckten...

Nu ska jag kolla läget på den bamseläsande damen uppe. Det är tyst och jag kan bara gissa hur det ser ut i sängen och hur hon sover...är det för mycket böcker och nallar i huvudändan brukar hon lägga sig på täcket i fotändan. Då är det bäst att flytta på henne annars trillar hon ner. Den yngsta av våra hjärtan sover gott och har gjort det nästan hela dagen (?). Vi var på middag i går kväll och det var tydligen dumt att försöka sova, det hände ju för mycket saker. Bara att konstatera att vi fått ytterligare ett mycket nyfiket barn som inte vill sova så länge vi är bland folk. Men är de nöjda och glada gör väl det inget :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0