Fel beslut....

Vår Phil&Teds är jättebra men den är framåtvänd.
Vi hade en superbra vagn som var vändbar, den sålde vi till syrran och nu VÄGRAR hon låta oss köpa tillbaka den.....

Det måste betyda att jag får köpa en ny vagn som är vändbar och det kommer bli en Teutonia igen. Ska bara övertala den jag bor med först....vilket inte är det lättaste. Men jag har dragit med honom och provat massa olika vagnar men återkommer alltid till Teutonian ändå. Men han är kritisk den där jag har. Han hotar med att om jag köper ny vagn så köper han ny bilbarnstol. Han är tydligen inte nöjd med den vi har nu till Leia....

Vi ska börja med hundkommandon här hemma också. Har lärt mig att det fungerar bra, det står så i böckerna och det verkar ju stämma när jag provar. Leia sitter fint på golvet och sedan får hon ett kex. Skämt och sido det är nog så det får bli. 

Den lilla sover från 20 till 5, äter lite och sedan somnar om när hon väl hamnar i vår säng...på morgonen hörs ett tassande ljud runt 8 och då kommer Leia in med böcker till oss och ska ligga och läsa lite i sängen med oss. Mysigt, mysigt säger jag.  

Vi pottränar lite med hjälp från förskolan som gör ett bättre jobb än vad jag gör. Leia kissar och bajjar på pottan. Det är bara lite svårt när trosor sitter på för det känns nog som blöja men när hon är naken går det som en dans :) Vi har tagit oss hem en gång från förskolan utan blöja, vågade tillochmed sätta henne i vagnen utan. Den andra gången vi provade utan blöja hem kissade hon på sig när vi nästan var hemma, men det löste vi genom att gå byxlös och i bara T-shirt. Att sätta henne i bilen utan blöja har jag inte provat än, känns som att det blir lite mer jobb om det skulle ske en olycka påvägen.

Jaha, vad har hänt mer då? Jo, Ella växer ju såklart så det knakar och snart är det dags för första vaccinet....det går bara lite för fort nu!

Vi kommer hem 2 veckor i sommar och sedan ska vi ha semester här i söder. Det blir inte så mycket "semester" i Sverige mest flängande överallt. Men denna gången ska vi bara vara på 2 ställen och det får räcka. Arnön och Remjäng blir det och det kommer bli underbart. Besöka oss får ni göra på dessa platser :)  Vi vill gärna ha besök men orkar inte åka iväg och besöka. Leia var sig inte lik förra sommaren och vi vill inte riskera att ha två barn som inte är på topp och känner sig vimsiga. Hoppas att ni förstår oss?

Idag har vi vimsat runt på det nya badhuset med allt vad missförstånd innebär. Kort som inte fungerar, försök att köpa rätta biljetter/chip, fel kläder på fel ställe, hungriga barn som inte vill vänta, hög musik så man får skrika till varandra (varför det i ett badhus???) och sedan kaos för att stämpla ut från simhallen. Glöm heller inte de underbara omklädningsrummen där alla byter om på samma ställe och där vi hade svårt att veta vilken dusch vi skulle välja... Helt enkelt en vanlig dag!
Nästa vimsande där blir när jag ska försöka mig på att få gå på babysim med Ella, det kommer säkert inte att gå bra utan jag måste tillbaka till den där lilla porrbassängen där jag och Leia gick förut.

Nu får jag sluta för jag ser knappt vad jag skriver. Måste lära mig att gå och lägga mig i tid för det är jobbigt att ha 2 barn....eller inte! INTE, det är hur lätt som helst....ingen skillnad alls...faktiskt. OK, lite då kanske. Jag återkommer om det om några år eller kanske om några dagar...trottsen är nära nu...puh!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0