Jag är duktig!

Ikväll efter att jag lagt Leia i sin säng och talat om att jag kommer tillbaka och kollar till dig snart (ett sätt att få henne att ligga kvar...än så länge) gick jag på toaletten.
Efter att jag var färdig gick jag tillbaka in till Leia. Hon satt upp i sängen och tittade med stolt blick på mig och sa:
-Mamma kissa braaa! och så fick jag en lång applåd

Behöver jag nämna att hon kissar på pottan ibland och att vi då applåderar när det väl kommer något i den, samma gör de på förskolan. De små verkar ju inte alls härma?!

Jepp, de små är i säng sedan 19 och jag sitter framför TVn och ska kolla fotboll. Lars är inte hemma (skräll!) utan han och jobbet är på SKODA (!) på besök.

Det var roligt, eller egentligen inte, i söndags morse när Leia bad att få vatten vid 5. Då kommer hennes pappa hem samtidigt (jovisst, det är en bra tid här i CZ eftersom det fortfarande är öppet då...) och Leia blir glad och säger -pappa hemma jobbet leka! -Nej, det blir det inget med för det är natt sa jag och gick ut. Leia trodde att hennes pappa tog cykel till jobbet (pubben) på eftermiddagen och att han kom hem (5) från jobbet och att de då kunde leka. Det hade visserligen varit lite roligt om hon hade lekt med sin pappa för jag tror inte pappan var så sugen på att leka ;) 


Vi har fått en barnvakt också, inte en dag för tidigt. Dana ville mer än gärna passa Leia och Ella och det känns skönt att veta. Jag känner att det behövs snart för jag behöver få en liten paus och bara komma ut lite utan barn men gärna med min kära sambo. Men det får som sagt bli efter sommaren. Men gud va kul det ska bli och hon är ju toppen Dana, lite energisk kanske och Leia kommer få käka kakor (typiskt CZ folk). Men skit samma, det är en barnvakt i alla fall.

I morgon ska jag och Marie till AFI och fixa lite saker. Det kommer förhoppningsvis bli hur bra som helst. Om vi kan göra oss förstådda vill säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0