25 grader ute är helt OK

Jepp, här har vi det gott och varmt. Vi drar omkring nästan halvnakna i trädgården för att inte svettas ihjäl.
Lördagen var vi riktigt produktiva. Städade altan, alla utemöbler skurades och oljades, planterade lite, målade lite vita möbler och sedan grillades det ute i det fina vädret.
Tyvärr bjuds det inte på bilder från lördagen för det blir för mycket naket då ;)

Söndagen har hittills erbjudit korvgrillning och lekparkshäng borta hos Oskar, Malin och Axel.  Vi tog cyklarna dit och det gick riktigt bra. Nu vet jag hur det måste kännas att cykla för de som har ett härligt bukhäng. Fötterna fint utåtvinklade och benen likaså så gick det allt att cykla. Det var ju betydligt lättare än om jag skulle ha gått till lekparken för jag hade troligtvis inte varit framme än...


Leia käkar korv och bröd för fullt. Mums va gott det kan vara.


De två "tjocka" mammorna satt och gosade sig i solen och eldröken.

Eftersom vi luktade så gott när vi kom hem var det bara att slänga in kläderna i maskinen och oss själva i duschen. Efter cirka 40 minuter frågar Lars mig om jag tagit ur hans mobiltelefon ur tröjan innan jag slängde in den i maskinen?! Nopp, det hade jag inte gjort för jag visste väl inte att den var där. Jag sa faktiskt till att jag slänger in tröjan i maskinen och han svarade OK då...
Vi ringde till hans mobil för att kolla så att den inte låg någon annanstans, men det ringde så fint från maskinen så det var bara att öppna och ta ut den. Den fungerar klockrent men är en aningens skavd...

Nu under kvällen ska vi dra till Birdie för att prova lite tjeckisk specialmat. Eller rättare sagt, Lars och Oskar ska göra det medan vi andra nog kör på säkra kort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0