Herregud!

Natten började med en liten dam som var gnällig ända tills blöjan blev bytt. Tror hon börjar känna obehag av att det blir kiss i blöjan på natten för detta är inte första gången som vi får byta på henne och sedan sover hon hur bra som helst.

Uppe med tuppen, eller ja klockan 6.45 i allafall. Äta frukost och sedan in i bilen för ett besök på sjukhuset.
Vi hade en tid bokad 8.20 men i detta landet tar det sin tid. Tur Lars var med så han kunde underhålla Leia. Det var inskrivning i datorn och med våra papper och kort var det tydligen inte det lättaste...
Från inskrivningsdisken till ytterligare ett ställe. Vänta där ett bra tag och sedan in i ett rum för att göra CTG, det gick bra.
Det roliga var att innan vi väntade på CTG undersökningen så gick tomten omkring med olika patienter liggande i sängar. Det var underhållande, Leia stod som förstenad varje gång den mannen kom dragandes på en ny patient.
Inne i CTG rummet låg det visst 2 andra i sängar. Vet inte vad de väntade på med den ena såg jag bara näsan av och den andra såg mer död än levande ut. Herregud, tänkte jag. Vad blir det av det här. Ska jag ligga här med dem ända tills CTG är klar? Det tog cirka 20 minuter med CTG och under tiden hade jag rätt så tråkigt. Försökte snegla på kurvan men då råkade jag även se på den där bleka människan i sängen bredvid och vände snabbt bort blicken för att inte skratta. Det kändes lite som en parodi att ligga där bredvid dem.
Väl klar med kurvan var det tillbaka till inskrivningen. Där fick jag sitta ner en kort stund så att de kunde stämpla (de älskar stämplar i detta landet) kurvan.
När vi kom till bilen står det en polis där och jag jag ser liksom den där gula saken som de sätter fast på däcken om man står fel i mitt huvud. Men han skriver bara en bot som han sedan river för vi ser väl för dumma ut helt enkelt. Eller kan det ha haft att göra med att jag haltande gick dit, hostade och snorade och med en konstig röst sa: Auto OK och pekade på några bilar och sedan sa jag: Auto Ne och pekade på vår. Då sa han Ano och sedan var vi alla nöjda, eller det var nog mest vi som nöjda tror jag :)

Sedan iväg och lämna Leia på förskolan och åka till gyngubben för att lämna kurvan. Trodde jag! Nej då, där skulle jag genomgå samma koll som alltid och det tog ju sin tid. Trött och totalvimsig struttade jag ju in där utan kissprov och utan långtröja. Och ni som följer oss här vet ju hur viktigt det är att ha långtröja hos gyn i Tjeckien där det är droppin och vem som helst kan se dig... Hur som helst så försökte jag få gyn gubben att lova mig att nästa vecka kommer bäbisen men han tyckte bara att jag var lustig. Ut därifrån och in i bilen igen.

Mot nästa mål som var imigrationspolisen. Vi fick ett papper på posten där det stod att vi skulle hämta papper på posten och då tänkte vi att våra landspapper hade kommit dit. Men så var det inte, utan vi fick hämta ett papper där det stod att vi skulle komma till polisen för att hämta ut våra papper där...varför kunde vi inte få den lappen i lådan direkt istället...Vi behövde inte vänta så länge hos polisen utan det gick nog på cirka en halvtimma. Där fick vi skriva på papper och papper och kontrollera nummer. Sedan försökte vi fråga varför Leia inte ska ha några papper, men de fattade inte vad vi menade sa hon på engelska...och dessutom så försökte vi få dem att prata på engelska men hon snappade av oss snabbt genom att säga att här pratar vi tjeckiska....är du allvarlig lilla människa tänkte jag, jobbar du inte på imigrationsmyndigheten...?!?!? Men såg på henne att det inte fanns läge att säga ytterligare saker.

Så från 8-11.45 hann vi med några saker. Och nu laddar jag inför nästa vecka när det är dags för samma veva igen och veckan efter det igen och veckan efter det igen.....ända tills bäbisen vill titta ut.
Till detta hör att jag är dunderförkyld än och det verkar bara bli sämre, jag kan knappt gå än mindre lyfta på benen så det går riktigt bra nu....sedan har L rätt mycket på jobbet så han satt till och med och jobbade hemma igår kväll så det finns liksom ingen möjlighet för honom att vara hemma heller nu.

Glömde ju nästan att säga att jag höll på att bryta fotleden när jag klev innanför dörren. Inte riktigt min dag känner jag. Dessvärre är den heller inte slut, jag ska ju strax ta bilen och hämta Leia, bara det intes lutar med en krock...jag skippar den lilla bron där bilen knappt får plats över och tar den stora vägen idag...dumt att reva bilen.

Morgondagen kan ju bara bli bättre. Tyvärr har jag tänkt ta mig ner på stan för att klippa mig i morgon så det kan hända att dagen blir sämre med tanke på deras förmåga att klippa i hår...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0