Pyssel, leklåda nere och frissa-resultat

Sitter och letar lite pyssel som lilla damen kan sysselsätta sig med.
Vet att det finns stora pärlor och pärlplattor men nu gäller det bara att finna det någonstans.

Har ju lite toalettrullar som vi kan klistra och klippa i, vem vet det kanske blir en kyckling av det tillslut.
Det får nog bli torsdagspysslet tror jag.

Morgondagens projekt får bli att göra en pyssellåda till Leia.


Leklådan på nedervåningen har numera fått nya leksaker. Det vill säga, vi har tagit upp de "gamla" leksakerna och lagt i "nya" från Leias rum. Roligt att det blir så mycket mer lekt med sakerna i lådan när man byter. Billigt är det också. Annars brukar jag gömma undan lite leksaker i lådor och askar som hon har på sitt rum. Helt plötsligt upptäcker hon dem och kan då leka med dem i flera dagar. Jag lade undan alla bäbisleksakerna i lådor. Det dröjde några dagar innan Leia upptäckte att det visst låg lite leksaker i de där rosa lådorna med hjul. Vipps så satt hon och lekte med alla sina bäbisleksaker och var hel nöjd.

Frissan gick bra. Hon vägrade prata engelska (visserligen ingen skräll...) men det blev klippt i allafall och det ser nästan ut som på bilden jag hade med mig. Så det får jag väl vara nöjd med. Synd bara att det inte är lika billigt att klippa sig där som på det andra stället jag varit på förut. 80 kr kostade det på det gamla stället, men dit vill jag inte gå längre. På det nya stället kostar det mindre än i Sverige men är ändå rätt dyrt för att vara här.
Jag får helt enkelt ragga lite på stan och se om jag kan finna ytterligare ett ställe. Marie hade sett ett ställe som verkade OK. Får dra med mig bruttan på stan när hon kommer tillbaka till Pardubice så får vi gå in och kolla läget med dem.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Va mysigt med pyssel! Ser fram emot när jag och Majken kan pyssla :)



Vilket datum är det tänkt att tvåan ska titta ut?



Kram!

2012-03-19 @ 21:37:46
URL: http://jga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0