Debut på pub!

Idag gjorde Ella sin debut på puben. Detta i form av Leias kompis Vikys 3 års kalas. Viky är så gammal nu så han får börja på den "vanliga" förskolan nu och det firade han genom att ha ett kalas. Det bjöds på snittar, valfri dricka från bland annat tappen så ni kan ju kanske gissa vad det är då!? sist men inte minst kom det in en fin blixten tårta som var jättegod. Det sista vi gjorde innan vi gick hem det var att gå ut på torget och skicka upp en sådan där önskeballong. Det tyckte Leia var jätte spännande.
Vi var aldrig inne i rummet längst in, det var ingen annan heller för den delen, för där kan man röka sådant som inte är cigaretter om ni förstår vad jag menar. Vet inte hur fritt det är här i landet men har heller aldrig brytt mig att ta reda på det eftersom det där rökandet inte är vår grej. Jag tror inte Vikys pappa gör det heller.
 
De hade en inhyrd fotograf också.Han hade samma utrustning som vi har så jag tror jag ska extraknäcka som det här i landet. Jag kan ju faktiskt ha med mig Ella när jag gör de jobben....det kommer bli bra med cash in och inte bara ut för min del ;) 
 
Så nu vet jag och Lars inte hur vi ska göra när Leia blir 3 år och vad måste vi inte göra när Ella fyller 1 år. Vi får börja spara och planera redan nu. Vi måste samla på oss lite mer tjeckiska kompisar så att det kommer några på kalasen också för vi blir säkert här båda gångerna och då blir det nog väldigt tomt med svenskar förutom oss som bor här.
 
Nu ska jag lägga upp benen på soffbordet uppe och titta på TV. Morgondagen bjuder på lekande hemma hos Stela och Zuzana och på eftermiddagen blir det fika med Jessica för min del. Mina 3 hjärtan de får vara hemma och mysa istället, jag ska mysa själv med Jessica på ett mysigt fik.
Men på tisdag då ska jag mysa med pappa, syrran och Antonia. Det längtar vi till i massor här kan jag lova.
 
Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0