Paket

Idag har vi packat in ett paket till pappan i familjen som äntligen kommer hem i morgon. Leia var med och gjorde det mesta, skrev även ett fint kort. När pappan sedan ringde på skype så var lilla fröken Keller snabb med att berätta att hon hade packat in ett paket med en scarf i. Så var det med den överraskningen och jag får väl inse att lilla fröken Keller tydligen kommer ihåg lite mer saker nu.....
 
Jag undrar hur länge jag kan tutta i henne att min mörka-choklad är medicin för mamma?????
 
Direkt till morgonen ska jag börja med att skrapa rutan med Peter LeMarc (tänk om Lars visste det...men jag finner inte skrapan så vad kan jag göra....) , slänga in barnen i bilen och ut i den härliga trafiken mot Leias gympa, hem igen, äta, de yngra ska sova en kortis, plocka fram allt till städerskan, packa inte barnen i bilen igen och åka till AFI och ha fredagsmys. Leia älskar att leka där och nu har de även fått fram tomtarna så hon kommer bli överlycklig.
 
Nästa vecka kommer pappa, syrran och Antonia och då börjar även min träning.....de får helt enkelt följa med på promenader, för det är nog det jag hinner då.
 
Förskolan gick toppen hela veckan och när vi åkte därifrån idag så ville Leia tillbaka.....jag lämnar henne vid 9-10 tiden och hämtar henne vid 16 och hon är så nöjd över det. Har försökt att hämta henne tidigare men då har hon fullt upp med att äta och leka så 16 passade bättre för henne att bli hämtad. Idag var de bara 3 barn efter lunch och 2 fröknar så det hade nog varit alla tiders.
I dörren kunde jag passa på att fråga Vickys mamma vad han önskade sig inför 3års kalaset på söndag. Det var bilar eller pussel med hästar på. Så något av det tar vi med oss till BAREN på söndag. Man måste bara älska detta landet när man har barnkalas på en bar. Klockan 15.30 ska vi vara där så de hinner säkert städa efter lördagens bravader.
 
Första snön i Pardubice kom för några veckor sedan. Av snögubben finns bara en näsa kvar på backen idag.
 
Förra gången pappan hade varit borta några dagar var det 2 små tjejer som satt och väntade på honom vid dörren. Vi får se om vi gör det i morgon också eller om han är hemma när vi kommer från gympan?Har jag sagt att vi gillar randig förresten???
 
Vi försökte ta ett fint julkort som mamma och pappa skulle kunna skicka. Detta tycker jag blev bra....en grinig ´, en irriterad och en galen.
 
Nu har jag jobbat med bloggen i massor ikväll så jag är helt slut. Vem vet, det kanske dröjer länge innan det kommer något mer igen.
 
Nazle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0