Hej

Det var ett tag sedan sist. Har liksom inte tid att skriva så mycket längre, undrar varför?
 
Vad har hänt sedan sist? Italien, Venedig, Zell Am See, Sverige och lite älgjakt och nu är vi här i pardubice igen.
Trevligt har vi haft det.
 
Min finska vän har flyttat till Prag för att maken ska spela i Sparta, trist men sådant är livet. Inte långt till Prag så det blir förhoppningsvis några träffar ändå hoppas jag.
 
Träningen har dragit igång och mitt mål mot 1 mil har börjat. 8 km avklarar jag än så länge varje gång och det går hyffsat måste jag säga. Men min fina pulsklocka gör sitt jobb så snart tar jag 1 mil på en OK tid hoppas jag.
 
Leia går på förskolan och trivs fortfarande, har fått ett jack över samma ögonbryn igen, dumma pojke som puttade henne på förskolan och stackars personalen som skämdes så himla mycket. Inte deras fel men det känns verkligen bra att de skämms för då vet jag att de bryr sig, fast det vet jag ändå visserligen.
 
Ella hon växer och blir tjock, envis och arg om Leia tar KrilleKrabba i badkaret. Gud förbanne om storasyrran tar den när det finns massa annat att leka med men den är favvisen. 6 månader är skruttan så vart ska detta sluta.
 
Hösten är här nu och värmen verkar tyna bort lite. Kolen börjar krypa in och jag känner att jag behöver en städerska. Lata mig hinner inte städa bort all koläckel utan jag vill hellre leka med mina barn än springa runt med en trasa hela tiden. STÄDERSKA HITTA HIT NU!!!
 
Besök är inbokat och denna gång kommer syrran, Antonia och pappa. Det kommer bli jättemysigt. Oj, vad vi ska ha kul och självklart kommer Leia vara ledig hela tiden.
 
Julen närmar sig och vi kommer vara kvar här i år.
 
Jag har bestämt att vi ska till Wien innan jul, får se om vi får ihop Lars kalender. Det känns lite som att det är den det hänger på.
 
Plugga kommer jag inte göra under hösten eller våren utan jag kommer planera mitt pluggande som antigen startar hösten 2013 eller när vi flyttar hem. Vem vet, det kanske inte heller gå att få ihop det heller.
 
Letar för fullt efter mitt julprojekt, men jag kan inte finna det. Jag har antagligen lagt det på ett himla bra ställe. Hur ska det gå om jag inte hinner klart med mitt broderi där jag ska ha alla fina julkort i. Finner det säkert snart!
 
Ska även försöka mig ner till AFI för att göra klart tackkorten från Ellas dop, det var ett tag sedan det var. Jag tror att jag drar mig för att gå dit och försöka göra mig förstådd, utan att bli irriterad och sur och få gå därifrån utan att ha lyckats. Men denna vecka ska jag göra ett tappert försök i alla fall. Önska mig lycka till!
 
Känner att jag inte hinner lägga ut bilder här utan jag ska försöka fixa till instagram om det fungerar på Ipaden. Återkommer med uppgifter om jag lyckas med det, ska bara ha tid att fixa det också.
 
Nu har jag sett på Jonas Gardells sista avsnitt av Torka aldrig tårar utan handskar, så bra. Det sista jag ser på nu är ett program om rosa bandet, synd att Lillbabs är med bara för hon sjunger inte särskilt bra tycker jag. Hon kanske ska rappa istället, tror nästan att det kan låta bättre.
 
Vill ni veta en rolig sak? Jag har börjat tala bred värmländska med Leia säger Lars och jag märker det själv att när jag pratar med henne så gör jag verkligen det. Ibland så skriver jag värmländska även på datorn så ursäkta om jä staver litt könstitt iblann.
 
Kram på sä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0